Hvorfor podcaste?

Fordi det er blevet moderne – og med rigtig god grund! Podcastlytning er de seneste år steget dramatisk, og intet ser ud til at det ikke skulle fortsætte. Der er et uhyre stort potentiale gemt i formidling med lyd, og dette bør virksomheden udnytte.

Ud over at sprækker af sympati og dybde generelt kommer bedre til udtryk i podcasten end i det skrevne medie, kan man nå ud til en meget specifik  målgruppe på en direkte og involverende måde. Via RSS feed og de automatiske opdateringer knytter man kunden tættere til virksomheden. Det kræver dog, at man leverer indhold som har stærk relevans for kunden og er præsenteret på en levende og attraktiv måde.

Som Podcastlytter har man desuden den fordel, at man kan lave andre ting samtidig med at man lytter – f.eks. til og fra arbejde, hvilket gør det væsentlig mere fleksibelt end video eller tekst. Og så er podcastproduktion væsentlig billigere end f.eks. videoproduktion.

 

Harddisken på DR P1:

Radioprogrammet Oreintering på DR P1:

Harddisken Sundhedsplatformen